بانک جامع اطلاعات حقوقی

بانک جامع اطلاعات حقوقی

سایت بانک جامع اطلاعات حقوقی منبعی جهت دسترسی سریع و آسان به کتب ، مطالب ، دادخواست ، اظهارنامه ، لوایح دفاعیه و گزارش پرونده های حقوقی است که به راحتی می توانید مطلب مورد نظر خود را جستجو و دریافت نمائید و در صورت نیاز به مشاوره حقوقی و یا تنظیم دادخواست و لوایح اختصاصی می توانید درخواست مورد نظر خود را در قسمت تماس با ما ارسال فرمائید.

نظرسنجی سایت

این سایت تا چه اندازه برای شما مفید بوده است ؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 15
  • بازدید دیروز : 12
  • بازدید کل : 14531

نکات مهم حقوقی در قرارداد اجاره


نکات مهم حقوقی در قرارداد اجاره

مهم‌ترین عمل در اجاره کردن مکان و فضایی، بستن قرارداد اجاره بین طرفین است. این قرارداد باید به صورت قانونی بین طرفین بسته شود. متأسفانه بسیاری از افراد این عمل را بی‌اهمیت فرض می‌کنند و به فرد مقابل خود به صورت کامل اعتماد می‌کنند و همین اعتماد در آینده موجب بروز مشکلاتی خواهد شد. در نتیجه، حتی اگر اجاره‌نامه‌ای را با افراد نزدیک و آشنای خود می‌بندید، آن را به صورت قانونی پیگیری کنید و در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانید تا در آینده مسائلی کوچک موجب دل‌چرکین شدن طرفین از یکدیگر نشود.

قرارداد اجاره را اجاره‌نامه می‌نامند. این قرارداد بین صاحب ملک و اجاره‌کننده بسته می‌شود و رابطه موجر و مستأجر را به صورت قانونی مشخص می‌کند. به صاحب ملک موجر و به اجاره‌کننده مستأجر گفته می‌شود. اجاره‌نامه در واقع تعهدی است که طرفین به یکدیگر می‌دهند تا در صورت بروز اختلافات به آن مراجعه کنند.

در قرارداد اجاره مشخصات موجر و مستأجر، میزان اجاره‌بها، مدت اجاره، چیزی که اجاره می‌شود و شرایط موجر و مستأجر درج می‌شود.

 

مشخصات مستأجر و موجر در قرارداد اجاره

 

در وارد کردن اطلاعات مربوط به موجر و مستأجر دقت کافی را به عمل آورید. از مدارکی که طرف مقابل شما ارائه می‌دهد، اطمینان حاصل کنید. گاهی ممکن است افراد با مدارک جعلی به بستن قرارداد اقدام کنند. پس همیشه صحیح بودن اطلاعات را بررسی کنید.

 

مدت اجاره در قرارداد اجاره

 

یکی از مواردی که در اجاره‌نامه ذکر می‌شود، مدت زمان اجاره است. بعد از اتمام مدت اجاره، مستأجر موظف است ملک را تخلیه کند. علاوه بر این، موجر نمی‌تواند قبل از این زمان، مستأجر را مجبور به تخلیه ملک کند. متأسفانه بسیاری از مشکلات بین موجر و مستأجر از همین مورد نشات می‌گیرد. به همین دلیل، هر گونه نکته‌ای در این زمینه به فکرتان می‌رسد با یکدیگر مطرح کنید و در قرارداد اجاره به ثبت برسانید.

 

اجاره‌بها در قرارداد اجاره

 

در اجاره‌نامه، مبلغی را که بین طرفین توافق می‌شود و باید در زمان مشخصی از طرف مستأجر پرداخت شود، اجاره‌بها می‌گویند. در تعیین اجاره‌بها مواردی مانند امکانات ملک، دسترسی‌های شهری آن، وجود آسانسور (در ساختمان‌ها)، سن بنا، سطح فرهنگی و اجتماعی محله، منطقه و ناحیه، دسترسی به لوازم حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس و … مؤثر هستند و هر چه این امکانات بیشتر باشد، مبلغ اجاره‌بها بیشتر می‌شود؛

 

بنابراین، در هنگام تعیین اجاره‌بها به این امکانات توجه کنید و دقت کنید تا پولی اضافه در برابر چیزی که وجود ندارد، از شما اخذ نشود.

 

p><!--EndFragment

  انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 63

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به بانک جامع اطلاعات حقوقی می باشد .

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما